fredag 25. mars 2011

Mammakveld

" Hadde invitert alle mammane i W sin klasse hjem til oss på ost og vin. Vi begynte med slike kvelder i første klasse for å bli litt bedre kjent med hverandre. Nå har vi blitt en fin gjeng som treffes etpar ganger i året og vi har det alltid kjempehyggelig. Vi pleier å ha det på rundgang og tar med mat og drikke til et felles bord. Viktig å holde kontakten med foreldrene til barnas venner og venninner synes jeg. Koselig og møtes på en annen arena enn i klasserommet også.

Jeg synes det var deilig å endelig kunne bruke litt vårlige farger når jeg skulle dekke bordet. Brukte gamle loppis blondeduker i forskjellige størrelser og fasonger og 3 og 3 vaser som jeg surret sammen med hamptråd. Laget små hjerter med små visdomsord som jeg la som en hilsen på hver kuvert. Hvite ranunkler er jo heller aldri feil. Kanskje en av mine yndlingsblomster. De hvite reinsdyrene fra House Doctor fikk også lov å være med inn i våren....
CC






Foto: Consept Constanse

6 kommentarer:

  1. Det hørtes veldig koselig ut:)
    kjekt å bli kjent utenom klasserommet ja!!
    God helg til deg :)

    SvarSlett
  2. Så koselig det så ut! Er første gang jeg titter innom bloggen din, og jeg syns den er kjempefin :D
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Så fint det var!
    Fant deg gjennom Nib, utrolig flotte bilder, gleder meg til å se resten av huset ditt.

    Ha en nydelig helg!
    Klem Silje

    SvarSlett
  4. Du er så utrolig flink!
    Gleder meg til å komme på inspirasjonstur til deg.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  5. For et flott bord du har dekket, og hjertene med visdomsord på hver tallerken var bare helt nydelig.

    Så reportasjen Nib hadde laget om deg, for et bord bare så flott, så flink du er!!

    Tusen takk for koselig hilsen ang kjolen,jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den, men fornøyd ble jeg, og det er en god følelse. Nå er jeg snart ferdig med en ny, jeg må holde kreativiteten opp mens jeg søker på drømmejobben.
    Vet du noen som trenger en eksponeringsdesigner så si i fra, favoritten er styling.

    Hilsen fra MImmi-Leone

    SvarSlett
  6. Tusen takk for kjempehyggelig kommentar inne hos meg! Ble glad for den ;-)

    For en god ide å ha mamma-treff med jevne mellomrom! Jeg tror nesten jeg adopterer den ideen etterhvert, når formen blir stigende. Kan virkelig tenke meg at man gjør seg selv og barna en stor tjeneste ved å holde god kontakt med de andre foreldrene. Det synes jeg også er viktig. Åsså er det litt lettere å bare ta mammaene, praten går lettere, og man blir kanskje en venninnegjneg til slutt? :-)

    Ha en fin-fin dag, Connie!

    Klem, Turid

    SvarSlett